cta-arrowOversigt

Næstved Fri Skole ”Åben Skole”!

Hvert år d. første Torsdag i november åbner Næstved Fri Skole dørene op i ”Åben Skole” fra 15.00 til 19.00.
Åben Skole er den dag på året, hvor landets grundskoler holder åbent hus for alle, der har lyst til at lære dem at kende – fx naboer, andre skoler eller kommende forældre.
En del af tanken er at sætte forældres valg af skole på dagsordenen. Det er vigtigt, at forældre tager et aktivt valg, så de kan finde den skole, der passer til deres barn.
Ved at at åbne skolen og invitere indenfor, giver Næstved Fri Skole forældrene bedre mulighed for netop det. Vi sætter fokus på skolevalget for at vise, at ikke to skoler er ens. Heller ikke to elever, to forældre, lærere eller hold er ens. Derfor er det af stor værdi at kende både vores skole og områdets øvrige skoler, når man skal vælge skole til sit barn.

Mulighed for flere vinkler

Næstved Fri Skole byder velkommen til interesserede med rundvisning på skolen og mulighed for en snak over en kop kaffe eller saftevand. Der er både elever, gamle elever, forældrebestyrelsesmedlemmer samt lærere til stede, så I kan få mulighed for at høre om skolen og skolens hverdag fra flere forskellige vinkler.
På nogle områder har Næstved Fri Skole en anden tilgang til undervisningen end de fleste grundskoler. Vi er en lille, demokratisk skole, og vi tager udgangspunkt i familien og den individuelle elev. Det skaber en positiv nysgerrighed og løbende forespørgsler på at komme på besøg hos os, men for en lille skole, som vores, er det ikke muligt i hverdagen at kunne tage imod alle de mange interesserede, som gerne vil besøge skolen. Derfor er det rigtig dejligt, at vi nu kan åbne dørene på en fast dag hvert år sammen med andre skoler.

Vi glæder os til at se jer til Åben Skole!​