Busplan (og trafiksikkerhed)​

Der er pt. 3 busser, som kan anvendes til Næstved Fri Skole:

Disse to busser fremgår ikke pt. af Rejseplanen​, da der er tale om kommunens skolebusser, men der arbejdes på sagen.

Kommunens hjemmeside vedr. skolebusser

Andre muligheder

Trafiksikkerhed

​Børn der ankommer med bus om morgen skal selv gå over vejen til skolen. Børnene bliver instrueret i ikke at gå over vejen før bussen er kørt.

Børnene bliver instrueret i ikke at løbe over vejen, og i at overholde de gængse trafikregler for kryds af vej.

Om eftermiddagen bliver børnene fulgt til bussen af en ansat, der venter til alle børnene er på bussen.

Børnene bliver instrueret i at forholde sig roligt ved busstoppestedet. Børnene må ikke opholde sig på vejen mens de venter.

Vi opfordrer alle forældre, der afleverer deres barn i bil, om at køre langsomt og forsigtigt inden for området med skoleskiltning. Parkering må kun foretages langs skolens side af vejen eller på parkeringspladsen af hensyn til vores naboer.

Selv om vi bor i en lille landsby med begrænset trafik kan der forekomme kørsel med store landbrugsmaskiner og traktorer. Det er vi selvfølgelig ekstra opmærksomme på.

I forbindelse med færdsel fra hovedbygning til salen kræves der en tilladelse, som gives til børnene på et skolemøde (når de kender reglerne). Tilladelsen skal underskrives af forældrene før børnene må begive sig over parkeringspladsen og vejen til salen.

Læs om trafik i Næstved på følgende link (farlige/ufarlige veje): Link