Udeskole

Udeskolen Udeskolen er en del af skolens undervisningstilbud. Der arrangeres ture i samarbejde med eleverne med forskelligt fagligt/socialt indhold.

De første af skoleårets ture har fokus på indskolingen. Der arrangeres ture i sensommeren til forskellige naturskønne områder i kommunen, herunder aktivitetscentre. Her arbejder forskellige elevgrupper med forholdet mellem individ og gruppe.

I efteråret er der fokus på geografi/biologiture, hvor eleverne kan opleve forskellige biotoper og geotoper med hver deres særlige kendetegn.

Elever fra indskolingen og mellemtrinnet deltager oplevende og lyttende, elever fra udskolingen bruger turene som oplæg til fordybelse og overblik med efterarbejde i form af journal- og/eller rapportskrivning ud fra notater. Turene har mellemtrin og udskoling som målgruppe.

I vinterhalvåret er der fokus på idrætsaktiviteter, idet skolen ikke selv råder over ex. svømmehal.

I foråret er der fokus på besøg på museer med kulturfagene historie og billedkunst og tværfaglighed i centrum. Turene har her især mellemtrinnet som målgruppe. Færdselsundervisning Færdselsundervisning varetages i forbindelse med Udeskoleture.

En skole med demokratiske processer, og opmærksomhed på særlige behov hos den enkelte elev

Åbningstider og anden kontakt

Kontor ringetider

Mandag, tirsdag, onsdag og torsdag:

8.15 – 14.30

Fredag: 8.15 – 12.00